شهریار | برگزاری نشست هم اندیشی در راستای مسائل مرکز روزانه وآموزشی معلولین ذهنی

نشست هم اندیشی در راستای مرتفع سازی مشکلات ایاب و ذهاب معلولین با حضور محبوبه پورعوض مسئول توانبخشی، پروانه نجفی خوشه مهر و مائده غانمی زاده کارشناسان مراکز غیر دولتی، معصومه افشاری کارشناس مناسب سازی بهزیستی شهریار و خانواده های معلولین ذهنی بالای ۱۴سال مرکز روزانه وآموزشی معلولین ذهنی تپش در دفتر مسئول توانبخشی بهزیستی شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محبوبه پورعوض مسئول امور توانبخشی بهزیستی شهریار از برگزاری نشستی تخصصی باخانواده های معلولین ذهنی مرکز آموزشی توانبخشی تپش در راستای رفع چالشها و مشکلات ایاب و ذهاب با هدف بهینه سازی ارائه خدمت به جامعه هدف خدمت گیرنده از این مراکز خبر داد.

وی در حاشیه این نشست گفت: تعداد ۶ مرکز روزانه آموزشی-توانبخشی وحرفه‌آموزی تحت نظارت این اداره با جمعیت ۲٠٠ نفر از فرزندان دارای معلولیت ذهنی و جسمی حرکتی با هدف توانمندسازی، مشارکت اجتماعی، افزایش سطح عملکرد، عمدتا به دلیل شرایط معلولیت، وجود محدودیت ناشی از کم‌توانی ذهنی، متناسب‌ نبودن وسایل حمل و نقل عمومی در بسیاری از مسیرها قادر به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نمی‌باشند.

پور عوض افزود: رسیدگی به این جامعه هدف نیازمند یاری و همکاری خیرین، شهرداری و دیگر مسئولان است تا بتوان با کمکهای حمایتی در راستای جابجایی این عزیزان در کوتاهترین زمان ممکن اقدام نماییم که نوعی وظیفه اجتماعی و همگانی است چراکه به واسطه حساسیت های موجود معلولین یکی از ضروریات های فعلی محسوب می شود.

وی افزود: در پایان این جلسه مقرر شد تا مکاتبات لازم در خصوص هماهنگی با شهرداری شهریار برای تمهید ایاب و ذهاب این عزیزان انجام گیرد.

کد خبر 116291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد