چله تبیین |  تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی

سرپرست اداره کل بهزیستی استان با حضور در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرکرد به تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، مهشید سلیمانی در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین (ع) با اشاره به دیدگاه رئیس جمهور شهید، گفت: دولت آیت الله رئیسی به‌عنوان «دولت محرومان»، همواره اولویت اصلی خود را بر رفع محرومیت و توانمندسازی محرومان گذاشته بود و بعد از سال‌ها طیف وسیعی از افراد آسیب‌پذیر احساس می‌کردند که در عالی‌ترین سطوح صدایشان شنیده می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان افزود: سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی توانست بودجه‌ای فراتر از لایحه دولت در سال ۱۴۰۱ دریافت کند و  اعتباراتش افزایش یافت، افزایش مبلغ مستمری‌های ماهانه به طوری که مستمری مددجویان تحت پوشش دو نهاد حمایتی یعنی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین صفر شدن پشت نوبتی‌هایی که سال‌های سال در صف انتظار دریافت مستمری نهادهای حمایتی بودند، پیگیریهای جهادی در حوزه تأمین مسکن محرومان تحت پوشش نهادهای حمایتی از اقدامات تأثیرگذار و ماندگار رئیس دولت محرومان است.

وی به برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت اشاره و خاطر نشان کرد: طی دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال این افراد و با هماهنگی های انجام گرفته؛ هفدهم خردادماه برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی آزمون فراگیر جذب و استخدام افراد دارای معلولیت دارای لیسانس تا دکترا از سراسر کشور برگزار می گردد که در استان 219 نفر برای 61 پست در 45 دستگاه اجرایی استخدام با هم رقابت خواهند کرد.

سلیمانی از به صفر  رسیدن انتظار برای دریافت تجهیزات توانبخشی خبر داد و اظهار داشت: افراد دارای معلولیت سالهای زیادی برای دریافت خدمات پشت نوبت می ماندند، یعنی پرونده تشکیل داده، کمیسیون رفته بودند و همه کارهایشان انجام شده بود اما هیچ خدماتی دریافت نمی‌کردند نه مستمری می‌گرفتند و نه می‌توانستند از تجهیزات توانبخشی استفاده کنند ولی از برکات دولت سیزدهم هیچ فرد دارای معلولیتی در اقصی نقاط کشور وجود ندارد که به سازمان بهزیستی مراجعه کند، دوره لازم را سپری کند و بگوید من تجهیزاتی می‌خواهم و به او ندهند، صف انتظار آنها صفر شده است.

در حاشیه برنامه نیز مشکلات و مسائل مربوط به نمازگزاران تحت حمایت بهزیسیت بررسی و پاسخ داده شد.

کد خبر 109259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد