پیام تسلیت مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره)، آیت الله احسانبخش(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

« آریا طوفانی » مدیرکل بهزیستی استان گیلان با صدور پیامی سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و آیت الله احسانبخش(ره) و واقعه قیام خونین ۱۵خرداد را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ متن پیام وی به شرح ذیل است:

"بسم رب شهدا و الصدیقین"
 

گرامی داشتن یاد و نام مردان بزرگ، که سرنوشت ملّت‏ها را با اندیشه الهی و اراده پولادین خود رقم زده و جریان رودخانه تاریخ را دستخوش تغییر کرده‏اند، وظیفه همه انسان‏های دردمند و دلسوزانِ هدایتِ نسل‏هاست.

واقعه ی خونین ۱۵ خرداد که با قیام امام خمینی(ره) شکل  گرفت روزی فراموش ناشدنی در تاریخ کشور عزیزمان ایران است، امام خمینی (ره) که با قیام الهی خود در عصر غربت انسانیت، بت‏ها را شکست و دریچه‏ های نور را به روی انسان‏های دردمند و منتظر گشود، در زمره این بزرگ‏مردان است. برای شناخت امام خمینی (ره)، بررسی مقطعِ زمانیِ خاص یا بُعدی از زندگی او کافی نیست. آن امام عارف را باید در تمامت عقیده و ایمان و عملش و در همه ادوار زندگی اش شناخت .

چهاردهم خرداد ماه روحی عروج کرد که با نَفَس روح الهی اش پیکر ملت را جان بخشیده بود. حنجره ای خاموش شد که نَفَس گرمش، سردی و افسردگی از جهان اسلام زدوده بود.

همچنین آیت آلله العظمی حاج شیخ صادق احسانبخش نماینده اسبق ولی فقیه درگیلان و امام جمعه وقت رشت، عالمی ربانی و افتخاری برای کشور و بخصوص استان عزیزمان گیلان محسوب می شدند و تاثیر بسزایی در شکل گیری و پایه گذاری آرمان های امام خمینی (ره) در رشت داشتند و با الگوبرداری از مبانی امام و تبلیغ آنها در مسجد و مدرسه خویش توانستند جوانان زیادی را با فرهنگ اسلام و انقلاب آشنا کنند.

عروج ملکوتی این مجاهد نستوه نیز غمی جانکاه برای گیلانیان بود و هرگز یاد و خاطره رشادتهای ایشان از قلوب و اذهان مردم گیلان پاک نخواهد شد.

لذا اینجانب فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله احسانبخش را تسلیت عرض نموده  و یاد و خاطره شهدای قیام پانزدهم خردادماه خیزش مذهبی سیاسی ملت بزرگ ایران را گرامی می دارم و از خداوند منان خواستارم تا همواره ما را از ادامه دهندگان راه شهیدان قرار دهد.

کد خبر 109180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد