جشنواره ملّی عکس نیکوکاری برگزار می گردد

سازمان بهزیستی کشور حامی جشنواره ملّی عکس نیکوکاری است که با موضوع نیکوکاری در جامعۀ ایرانی و با همت مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار (وابسته به بنیاد خیریه راهبری آلاء) و خانه هنرمندان تابستان سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛عموم عکاسان و علاقه‌مندان تا تاریخ پانزدهم مردادماه سالجاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

همچنین اطلاعات تفصیلی مقررات این جشنواره در آدرس اینترنتی: http://FESTIVAL.KHEIR.IR موجود است. 

از اهداف این جشنواره می‌توان به گسترش توجه عمومی به فرهنگ نیکوکاری،ترویج نگرش به فرهنگ نیکوکاری در رویدادها و جریان هنری کشور،گسترش دغدغه و همبستگی اجتماعی در سطح نخبگان،انجمن‌ها و نهادها بافرهنگ نیکوکاری،نمایش بخشی از زیبایی‌ها،فواید و تأثیرات نیکوکاری برای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در جامعه و توسعۀ جریان تولید آثار هنری با موضوع نیکوکاری برای گسترش فرهنگ خیرخواهی و حفظ ارزش‌های نوع‌دوستی اشاره کرد.

موضوعاتی همچون وقف،فرهنگ اهداء عضو،تکریم سالمندان،کمک به بیماران خاص،حفظ محیط‌ زیست و حیات ‌وحش،فعالیت‌های داوطلبانه،اردوهای جهادی، حمایت از کودکان کار،حمایت از بانوان سرپرست خانوار، فقرزدایی،کارآفرینی اجتماعی،خیرین مدرسه‌ساز،توانمندافزایی افراد دارای معلولیت و مدیریت بحران آب ازجمله مصادیقی هستند که عموم هنرمندان، عکاسان و علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت تصویر آن در قاب هنرمندانۀ خود، در این جشنواره شرکت کنند. 

بر اساس این گزارش،نخستین جشنواره ملّی عکس نیکوکاری در سه بخش مستند،عکاسی هنری معاصر و بخش ویژه برگزار می‌شود.

*در بخش مستند بر سه مؤلفه عینیت‌گرایی،واقع‌گرایی و برون‌گرایی تأکیده شده است.

*در بخش عکاسی هنری معاصر،تولید تصویر مفهومی (کانسپچوال آرت) با رویکرد عکاسی مستند یا رویکردهای تولیدی از قبیل عکاسی دست‌کاری‌شده،عکاسی کارگردانی‌شده،کولاژ،فتومونتاژ و هوش مصنوعی مدّ نظر است و در بخش ویژه،جهان از نگاه افراد دارای معلولیت با موضوع آزاد به تصویر کشیده می‌شود.

بخش سوم و ویژۀ این جشنواره،همراه با جوایز ارزشمند تنها به آثار دریافتی از "افراد دارای معلولیت" و نگاه آنها به دنیا اختصاص دارد.

*جهت مطالعۀ فراخوان و ارسال آثار به http://Festival.kheir.irمراجعه فرمایید.

کد خبر 108870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد