بهره مندی بیش از ۱۸ هزار معلول در مناطق روستایی از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه

۱۸ هزار معلول مناطق روستایی توسط ۱۸۵ تسهیلگر و داوطلب محلی و ۲۱ موسسه مجری خدمات رسانی می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال‌وبختیاری، سرپرست اداره کل بهزیستی استان در نشست تخصصی توانبخشی مبتنی بر جامعه ویژه تسهیلگران و کارشناسان استان با اعلام این خبر گفت:برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه برنامه‌ای است که در راستای دسترسی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و محروم شهری به ارائه خدمات کلیدی در زمینه سلامت، آموزش، تأمین معاش و غیره می‌پردازد.

سلیمانی افزود: این برنامه تلاش دارد تا از یک سو افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و محروم شهری به خدمات کلیدی به ویژه در زمینه سلامت، آموزش، تأمین معاش و… دسترسی پیدا کنند و از سوی دیگر با رفع موانع فیزیکی، نگرشی، قانونی و ارتباطی سعی دارد تا زمینه‌های مشارکت افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم شود. به نحوی که آنها بتوانند مانند سایر افراد جامعه از مزایای توسعه برخوردار شوند و نقش مؤثری در توسعه جامعه خود داشته باشند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان ضمن تقدیر از خیرین و شرکای کاری بهزیستی در شهرستان بروجن که در برگزاری نشست همکاری و همراهی داشتند؛ خاطر نشان کرد: خیرین به عنوان بازوان توانمند بهزیستی، نقش موثری در پیشبرد اهداف این سازمان داشته و دارند.
گفتی است این نشست به همت خیرین و شرکای کاری برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه برگزار و در این برنامه از تسهیلگران، خیرین و شرکاری کاری بهزیستی که در اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه همکاری داشتند تقدیر شد.
همچنین در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از دستاوردهای معلولین در شهرستان بروجن برپاشد.
کد خبر 107804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد