مناسب سازی ، محور گفتگوهای دیدار رئیس بهزیستی با شهردار شهرستان چایپاره

نشست مشورتی در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی و تردد شهری معلولین و سالمندان جهت تسهیل در رفت و آمد این قشر از جامعه با حضور «مینا خضرلو» و کارشناس توانبخشی در شهرداری شهرستان چایپاره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان چایپاره ،

مینا خضرلو رئیس بهزیستی ضمن قدردانی از تعاملات شورای اسلامی شهر و شهرداری با بهزیستی در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی گفت : موضوع مناسب سازی یکی از دغدغه ها و اهداف اصلی سازمان بهزیستی است و همانگونه که همیشه گفته شده است مناسب سازی اماکن عمومی تنها نیاز معلولین نیست و مورد استفاده آحاد جامعه است و با اجرای طرح های مناسب سازی در شهرها ما شاهد حضور این قشر از افراد در جامعه و ایفای نقش اجتماعی آنان خواهیم بود.
«خضرلو» بر تسهیل در رفت و آمد و افزایش سرعت پذیری به امکانات اماکن عمومی و تردد شهری برای ، جانبازان، معلولین و نابینایان و سرعت پذیری به امکانات فضای اجتماعی شهری در شهرستان چایپاره تاکید کرد.
« خضرلو » ادامه داد: دستورالعمل‌ مناسب‌سازی در ساخت‌ و سازها ضروری است و قوانین باید رعایت گردد زیرا نداشتن نظارت مرحله‌ای دستگاه‌ها بر روند ساخت اماکن دولتی و غیردولتی و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی باعث ایجاد مشکلات در بحث مناسب سازی شده است و متاسفانه مشاهده شده بعضی از مراکز بهداشتی، درمانی و  ساختمان پزشکان این امر را رعایت نکرده اند.
وی اضافه نمود: همه ما موظف هستیم در احداث ساختمان‌ها و اماکــن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنیم که دسترسی و بهره‌مندی معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.
«جواد پور » شهردار شهرستان چایپاره بر ملزم شدن کلیه دستگاه هایی اجرایی، ساختمانهای عمومی و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی بر رعایت استانداردهای لازم جهت ایجاد محیطی مناسب برای معلولین ، با مجوز های لازم از سوی شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی اشاره و نسبت به چالشهای موجود در سطح شهر با همفکری و هم افزایی بین دستگاهی تلاش و مساعدت جدی با حضور مسئولین و  بسترهای لازم جهت عبور و مرور افراد دارای معلولیت، همچنین جلسات مستمر اعضاء تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست شهردار چایپاره از مناسب سازی مسیر های منتهی به اداره،ایجاد تابلو پارک ویژه معلولین،مناسب سازی آرامستان و یکی از بوستان های شهرستان در برنامه های اولویت دار شهرداری خبر داد.

کد خبر 107640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد